E-ISSN: 2587-0351 | ISSN: 1300-2694
Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi
Çeşitli elektrikli araç şarj modları sağlayan hibrit bir mikro şebekenin tasarımı ve optimizasyonu [Pamukkale Univ Muh Bilim Derg]
Pamukkale Univ Muh Bilim Derg. 2023; 29(7): 701-710 | DOI: 10.5505/pajes.2023.68745

Çeşitli elektrikli araç şarj modları sağlayan hibrit bir mikro şebekenin tasarımı ve optimizasyonu

Farhia Abdullahi Mohamud1, İpek Çetinbaş2, Mehmet Demirtaş3, Hasan Huseyin Erkaya2
1Blueflag Energy Co. Ltd, Mogadishu, Somalia
2Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Eskişehir, Türkiye
3Gazi Üniversitesi, Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü, Teknoloji Fakültesi, Ankara, Türkiye

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi'nin (ESOGU) elektrik ihtiyacı için çoklu enerji kaynaklarının hibrit optimizasyonu (HOMER) yazılımı ile bir mikro şebeke sistemi tasarlanmış ve optimize edilmiştir. Mikro şebeke, elektrik şebekesi bağlantılı ve batarya enerji depolama sistemine (BESS) sahip fotovoltaik (PV) ve rüzgâr türbini (WT) ünitelerinden oluşmaktadır. Mikro şebeke ayrıca elektrikli araç (EV) şarj ünitelerine enerji sağlamaktadır. EV'ler ve yenilenebilir mikro şebekelerin kombinasyonu, küresel enerji sisteminin temiz enerji geçişine büyük katkı sağlamaktadır. Ayrıca enerji maliyeti (COE) ve EV şarjını da en aza indirmektedir. EV yüklerini analiz etmeden önce, mikro şebekenin uygun bir hibrit kombinasyonu optimize edilmiştir. Önerilen sistemlerin güvenilirliği, ekonomik ve çevresel etkilerine göre karşılaştırılmış ve analizleri yapılmıştır. Kazanan mikro şebeke sisteminin finansal analizi yapılmış ve proje süresince performansı değerlendirilmiştir. Bu çalışmada ertelenebilir ve isteğe bağlı EV şarj modları önerilmiştir. EV’nın mikro şebeke üzerindeki etkisini görmek için çeşitli senaryolar oluşturulmuş ve tasarıma uygulanmıştır. Amaç, çevreyi korurken elektrik maliyetini en aza indirmek için çoğunlukla yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanan uygun bir şarj yöntemi bulmaktır. Bu çalışma, akıllı şarjın önemini ve yenilenebilir kaynaklardan yararlanarak ve yalnızca elektrik en düşük maliyette olduğunda şarj ederek şarj oturumlarını nasıl yönettiğini göstermektir. Sonuç ayrıca, hibrit mikro şebeke kullanılarak incelenen alanın elektrik faturasının maliyetinin %36 oranında azaldığını göstermektedir.

Anahtar Kelimeler: Elektrikli araç, Ertelenebilir EV şarjı, Hibrit mikro şebeke, İsteğe bağlı EV şarjı, Optimizasyon, Yenilenebilir enerji

Designing and optimizing a hybrid microgrid supplying various electric vehicle charging modes

Farhia Abdullahi Mohamud1, İpek Çetinbaş2, Mehmet Demirtaş3, Hasan Huseyin Erkaya2
1Blueflag Energy Co. Ltd, Mogadishu, Somalia
2Eskisehir Osmangazi University, Department of Electrical and Electronics Engineering, Faculty of Engineering and Architecture, Eskisehir, Turkey
3Gazi University, Department of Electrical and Electronics Engineering, Faculty of Technology, Ankara, Turkey

A microgrid system has been designed and optimized via hybrid optimization of multiple energy resources (HOMER) software for the electricity needs of Eskisehir Osmangazi University (ESOGU). The microgrid consists of photovoltaic (PV) and wind turbine (WT) units with utility grid connection and battery energy storage system (BESS). The microgrid also supplies energy to electric vehicle (EV) charging units. The combination of EVs and renewable microgrids make a major contribution to the clean energy transition of the global energy system. It also minimizes the cost of energy (COE) and EV charging. Before analyzing the EV loads, a proper hybrid combination of the microgrid was optimized. The comparison and analysis of the proposed systems were performed according to their reliability, economic and environmental impact. The financial analysis of the winning microgrid system was carried out and its performance assessed throughout the duration of the project. Deferrable and on-demand EV charging modes were proposed in this study. To see the impact of EVs on the microgrid, various scenarios were created and applied to the design. The aim was to find a suitable charging method that uses mostly the renewable energy sources to minimize the cost of electricity while protecting the environment. This study demonstrates the importance of smart charging and how it manages charging sessions by leveraging renewable resources and charging only when electricity is at the lowest cost. The result also shows that the cost of the electricity bill of the investigated area is reduced by 36% by using the hybrid microgrid.

Keywords: Electric vehicle, Deferrable EV charging, Hybrid microgrid, On-demand EV charging, Optimization, Renewable energy

Farhia Abdullahi Mohamud, İpek Çetinbaş, Mehmet Demirtaş, Hasan Huseyin Erkaya. Designing and optimizing a hybrid microgrid supplying various electric vehicle charging modes. Pamukkale Univ Muh Bilim Derg. 2023; 29(7): 701-710

Sorumlu Yazar: İpek Çetinbaş, Türkiye
Makale Dili: İngilizce
LookUs & Online Makale