E-ISSN: 2587-0351 | ISSN: 1300-2694
Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi
Çimento Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Maliyetine Etkisi [Pamukkale Univ Muh Bilim Derg]
Pamukkale Univ Muh Bilim Derg. 2012; 18(3): 165-172 | DOI: 10.5505/pajes.2012.39974

Çimento Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Maliyetine Etkisi

Baha Vural Kök1, Mehmet Yılmaz1, Alaaddin Geçkil2
1Fırat Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü, 23169, Elazığ
2Niğde Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu İnşaat Bölümü, 51100, Niğde

Yol otoriteleri, dayanıklı minimum bakım gerektiren, trafik güvenliği yüksek, uzun ömürlü ve ekonomik yolları hedeflemektedirler. Taşıma gücü zayıf zeminlerde ekonomik bir üstyapı inşası güç olmaktadır. Bu çalışmada düşük taşıma güçlü zeminlerde yapılacak olan çimento stabilizasyonunun taşıma gücüne ve üstyapı maliyetine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla %4-%16 aralığında çimento ile stabilize edilen düşük taşıma güçlü bir zeminin Kaliforniya Taşıma Oranları (CBR) tespit edilmiştir. CBR’da meydana gelen artışın üstyapı maliyetine etkisi MATLAB programı vasıtasıyla binlerce alternatif dikkate alınarak tespit edilmiştir. Sonuçta zemin CBR değerinin artması ile azalan üstyapı maliyeti ile zeminin CBR değerini artırmak için yapılan ilave masraf arasındaki optimum çimento oranı belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler: Çimento, Stabilizasyon, Esnek üstyapı, Maliyet.

The Effect of Cement Stabilized Subgrade on Cost of the Flexible Pavement

Baha Vural Kök1, Mehmet Yılmaz1, Alaaddin Geçkil2
1Firat University, Faculty Of Engineering, Department Of Civil Engineering, 23169, Elazig
2Niğde University, Vocational School Of Technical Sciences, Department Of Construction, 51100, Niğde

The road authorities aim roads that are resistant, with less maintenance, with high traffic security, with long life and economic. It is difficult to have an economic pavement construction on the subgrade with weak bearing capacity. In this study the effect of the cement stabilization on the weak subgrade and pavement costs has been studied. For this purpose the California Bearing Ratio (CBR) of a weak subgrade that has been stabilized with 4% - 16% cement have been determined. The effect of the increase in the CBR on the pavement costs has been determined thanks to MATLAB program by considering thousands of alternatives. Consequently, the optimum cement content between the decrease on the pavement costs with increase on subgrade’ CBR value and the additional costs spent to increase the CBR value has been determined.

Keywords: Cement, Stabilisation, Flexible pavement, Cost.

Sorumlu Yazar: Baha Vural Kök, Türkiye
Makale Dili: Türkçe
×
APA
MLA
Chicago
Kopyalandı!
ATIF KOPYALA
LookUs & Online Makale