E-ISSN: 2587-0351 | ISSN: 1300-2694
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ İLE ISPARTA-ANTALYABURDUR KARAYOLUNUN KARA NOKTA ANALİZİ [Pamukkale Univ Muh Bilim Derg]
Pamukkale Univ Muh Bilim Derg. 2003; 9(3): 305-311

COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ İLE ISPARTA-ANTALYABURDUR KARAYOLUNUN KARA NOKTA ANALİZİ

Mustafa KARAŞAHİN1, Serdal TERZİ2
1Süleyman Demirel Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü, 32260/Isparta
2Süleyman Demirel Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Yapı Eğitimi Bölümü, 32260/Isparta

Çalışmada, Isparta-Antalya karayolu üzerinde 1996-1999 yılları arasında meydana gelen trafik kaza raporlarıteker teker incelenerek MS Excel programında veri tabanı oluşturulmuştur. Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS), coğrafi koordinatlara gereksinim duyduğundan, her kaza noktasında GPS ölçümleri gerçekleştirilmiştir. ArcView programı kullanılarak, coğrafi koordinatlar ile veri tabanı birbiri ile ilişkilendirilmiştir. Yapılan sorgulama sonunda trafik kazalarının büyük çoğunluğunun yolun alinyiman kesimlerinde meydana geldiği, gündüz ve açık havalarda trafik kazalarının daha sık meydana geldiği görülmüştür. Ayrıca, özellikle ölümlü kazaların Antalya sınırında yoğunlaştığı görülmüştür.

Anahtar Kelimeler: Kara nokta analizi, Coğrafi bilgi sistemleri, Global konum belirleme sistemi

DETERMINATION OF HAZARODUS LOCATIONS ON ISPARTA-ANTALYABURDUR HIGHWAYS THROUGH GIS

Mustafa KARAŞAHİN1, Serdal TERZİ2
1Süleyman Demirel Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü, 32260/Isparta
2Süleyman Demirel Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Yapı Eğitimi Bölümü, 32260/Isparta

In the study, a database was developed for traffic accident records of Isparta-Antalya national road between 1996 and 1999 using MS Excel software. Since Geographic Information Systems (GIS) requires spatial coordinates, GPS measurements were carried out on each traffic accident site. A relation was then developed between spatial coordinates and database using ArcView software. After query it was seen that traffic accidents often occurred in the tangent sections of roads and daytime and clear weather conditions. Apart from this, it was seen that fatality accidents became heavily dense around Antalya border.

Keywords: Hazardous Locations, Geographic Information Systems, Global Positioning Systems

Mustafa KARAŞAHİN, Serdal TERZİ. DETERMINATION OF HAZARODUS LOCATIONS ON ISPARTA-ANTALYABURDUR HIGHWAYS THROUGH GIS. Pamukkale Univ Muh Bilim Derg. 2003; 9(3): 305-311
Makale Dili: Türkçe
LookUs & Online Makale